♥ Usia Blog ♥

Daisypath Anniversary tickers

♥ Sahabat Izni ♥

Wednesday, March 23, 2016

Air Alkali Buatan / Fake? Ade ke????

Assalam semuaaa

[KESAN SAMPINGAN MINUM AIR ALKALI BUATAN]
"Ada kesan jugak ke..?? Air je kot.. air alkali lagi kan.."

Ok.. kita sambung post yg lepas pasal alkali.. dah tahu kn alkali mana yg elok? Dah tentu lah yg semulajadi..

kenapa? Sebab 100% ciptaan Allah taala..
contoh terbaik? AIR ZAMZAM jawapannya..
Kenapa zamzam? Mineral tinggi didalamnya..
Tak percaya? Amik pH tester, test air zamzam yg tulen dari mekah..(bukan yg dijual dipasaran ya..) ok dah, jom sambung..

Alkali buatan HANYA meneutralkan asid didalam badan yg bersentuh secara langsung seperti perut & bahagian usus atas. Apabila air alkali buatan diminum setiap hari, bahagian usus atas akan menjadi terlalu alkali dan kesan sampingan pun bermula. Kesan2 sampingan ini biasanya adalah seperti keadaan jantung yg tidak stabil, hypertension, perasaan cemas & berdebar, infeksi pd bahagian saluran & pundi kencing dan rasa menyucuk.

Mengikut kajian, ramai pesakit yg dimasukkan ke dalam hospital kerana masalah jantung kembali pulih selepas berhenti minum air alkali buatan. Kenapa kita perlu mengambil sesuatu yg bukan semulajadi, sedangkan masih ada alternatif lain yg lebih semulajadi dgn kos yg lebih kurang sama?

Kajian yg lebih terperinci dibuat ke atas tikus yg menunjukkan kesan sampingan yg lebih teruk terhadap tisu otot kardiak disebabkan oleh pengambilan air alkali buatan. Jadi dalam keadaan zaman yg penyakit jantung merupakan 'pembunuh utama', air alkali buatan bukanlah satu pilihan yg bagus utk anda jadikan sebagai minuman harian..

Manfaat alkali buatan dapat dirasai utk 30 hari pertama. Sebelum badan mengalami tekanan daripada mengamalkan air alkali, badan kita menikmati 2 kehebatan manfaatnya - meningkatkan hidrasi & lebih anti-oksidan. Tetapi setelah pengambilan yg terlalu kerap, badan akan mengalami kesan sampingan diantaranya kerosakan pada sistem pencernaan, masalah kardiovaskular & metabolik yg tidak normal.

So dh tahu kan kesan sampingan alkali buatan utk kesihatan? Lepas ni sharing pasal kelebihan2 air alkali semulajadi pula ye.. ok stay tuned guys..

No comments:

Rngnkn blog shout box tepi lmbg UITM