♥ Usia Blog ♥

Daisypath Anniversary tickers

♥ Sahabat Izni ♥

Sunday, February 27, 2011

My 14 Minutes survey

Salam.. ok i neeed 2 answer tag from my sister didi

Instruction : Once you are tagged , answer all the question honestly. No lying or cheating ok?


Starting time: 14.07
Name :NUR ARIBAH IZNI BINTI MOHD
Brother(S) : ade 2  abang, n 1 abg ipar

Eye colour : dark brown

Shoe Size : 6/7/8-- tgk jenama

Hair : tgh smpan rmbt =p
Piercing : teringin tp xkesampaian lg..

Height : 150cm *kecik kn huhu*

What are you wearing right now : huhu...t-shirt itam tnpa lngan n suar pnjang.. . :)

Where do you live : currently at KL

Favourite Number : 2,8
Favourite Drink : limau ais, fruit juice...

Favourite month : October n disember kot.. *coz my bday n our annvesery* plus dsmer is tyme shoppingh!
Favourite Breakfast :masakn abah.. nyam2

HAVE YOU EVER
Broken a bone :nooo....

Been In a police Car :of course not!
Fallen for a friend : hehe penah tyme form 3*

Fallen for a guy/girl in a short time : paling kejap bape ek x ingt

Swam In the ocean : mse jd bdk comot pnah heheh
Broken someone's Heart : penah. =(
Cried when someone died : of crse penah. ..

Sat by the phone all the night waiting for someone call : pernah...* i hate when i/ve 2 wait*

Saved E-mails : penah abt assgmnt

Been cheated : da lame x chat smpai berjam2 hehhe
WHAT
Your room look a like : ntah.. ase bersepah je

What is right beside you : my bed

What is the last thing you ate : Roti sapu jem strbery n mnum milo nyum3


WHO
Who did you last tell : ermm my roomates i think
Who was the last person you danced with : alamak ngan sape ek.. x ingt la huhu ase ngan jane nari chicken dance mase orentasi hehehe

FINAL QUESTION
What are you listening to right now : lagu exist lngkah seiringan
What did you do today : basuh baju...sarap n buat short note mgt *x siap agy *

Are you the oldest : noo.. saye paling kecik.. x kira dlm fmly betol / angkat.. hehee

Indoors or outdoors : dua2 suke....

TODAY DID YOU

Talk to someone you like : yeeaaaassss

.Kiss someone :dlm phne adelah hahhaa
Sing : xnk la sing t hujan hahaha
Talk to an Ex : nope.. he never know my new phne number
Miss someone? : of crse i miss my fmly..miss her so much =(
Eat : makan roti je huhu...

LAST PERSON YOU TALKED WHO
You talked on the phone to : mmber sy..
Made you cry : erm not cry but terase dgn skap some one
You went to the mall with : x de g mall..smua perncgn terbatal n terhapus =(

Who cheered you up : my frend*truly frend*
HAVE YOU

Been to Mexico? : xpun

Been to USA? : pun xpernah

RANDOM
Have a crush on someone :hahamesty la penah hahha

What books are you reading right now : MGT*buss*

.Future kids name : boy- mhmd hairey zulkarnaen
gurl - nur aliesya damia.
(dr my cyg *...

Do you sleep with a stuffed animal : NO!
What's under your bed : beg baju ,bakul letak biskut n ect2
Favourite sports : ermm ntah..da lame x sport hehe
Favorite place : my kmpung... sbb release my tension n sogo 4 shopping hehehe
Who do you really hate : org yg mungkir janji,yg hipokrit, ego, tikam kawan dr blkg..sumpah ase nak sepak org camni.Do you have a job : job sy adlh belajar hahaha

What time is it now : 14.30
With however long it took you to complete this ,

post as "My 14 Minutes survey" and tag 15 peoples

kak pae
kak ekyn
kak huda
tasha
sinarraudah.
ohzila.
nabihahmazlan.
syafiqahnafis
nadiah`
fizalinolie-
sofea-alisa.
nurulbadiah.
xkenalmakexchenta
ejan
siti hajar

hambek kowg jawab la tag ni!
hahahhaah
~ Ejan ♥ Eizny 4 ever~

Saturday, February 26, 2011

I like!!

Salam
ok nape tbe2 tajuk entry i like?
ok mmg nak tdo pastu buka fb terjah blog org
iz jmpe 1 lamen web ni
comel sgt2
gmbo binantang
ni iz nak share ngan kowg2










aippp ni bkn kucing dlm lmn web 2
ni kucing izni\
jingga n acu
miss my cat
~SALAM~
Nota Kaki Arisyah = http://idressmypets.com/ info
~ Ejan ♥ Eizny 4 ever~

Yeaaaa untung le xde test esok. hahahha

Salam
yeeeaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
happynye..
Alhamdulillah iz da abis test..
juz tngl agy 2 test tp 2 lmbt agy
test mirco n test bell
=)
best sgt2..
skrg ni ngtuk yg teramat
nk qada kan tdo..
hahahahha
coce pn agak mendung je ni
tp muo panas abg ejan ckp
terlmpau panas smpai abg ejan ase nk demam2 da
hjuhuh cian dia
Semalam test Math n Mgt
ermm buat je. sbb mgt iz x bce sgt pn
iz jwb berdasarkan ape yg iz ingt mase iz stdy form 6 dlu
MGT= BUSS

ari ni plak test FAR150
alhmdulilah dpt la buat
skrg ni hnaye berserah pada allah je
:)

lega nye ase otak sekarang
td ingt nak g TS.
saje ingt nak beli baju/ kasut
tp ase malas.. sbb ngtuk huhhuhu
harap dpt kuo esok huhu

so skrg ni dok bz ngan assgmnt
ctu ade 2.. x siap agy 2
1 asgmnt kena hantar selasa next week..so i've 2 do fast hehehe
bcoz i want 2 stdy microeconomic plak + nk wat short notes
xnk stdy last2 minute..
n short notes 2 nak x nk kena buat jgak kalo x..
mampus!
cam mgt ni la
kena buku buku pastu pening pale nk bce ape hehehe
sengal la ko izni!
hehehe

kalo ptg ni x ujan nak g
TMN PUDU ULU LA
da lame x g.
dpt release my tension hehe
hope x ujan; nk ujan. biorlah ujan skrg ni
hehehhe
AMIN..

abg.. thanx doakn ayg
ternstuh haty iz bla dia ckp
abg selalu doakn ayg..
=')
tyme kasih my dear gemok!!

now dia da pakai c3..
iz blnje dia ckit je hehehe
sjak 2. rajin dia hantr gmbo
thnax dear.
hilang sikit rindu

kemarin ade bdk kolej same muke cam dia.
sblm ni x penah nmpk pn tp smlm nmpk
tyme 2.. iz pndg je bdk 2.
hahaha
sbb rindu abg ejan sgt.
muke bdk 2 saling x  tmph cam abg ejan
juz sore dia je laen skit kot. hehhe

~SALAM~
Nota Kaki Arisyah - miss you darling ku.!!
~ Ejan ♥ Eizny 4 ever~
ok la. iz nk tdo ni
seyesly ngatuk sgt2..
kang iz mrepek plak hehhe

Wednesday, February 23, 2011

Harimau Malaya !!! aaauuuummmmmmmmm

Salam
yeeaaaaaaaaa
kasi aummmm hahahahhahahaa
HARIMAU MALAYA MENANG 2-0 dgn PAKISTAN!!!
i like!!
i watch it at bilik tv with my class mate akma
hehe slmt dpt mmbr sekepala kan
hehehe
thanx 2 her.. yg nak gak tgk bola
hahahah
ok la is tyme 2 go
da  kul 11
nk kemas2 n tdo.. hahahahaaha
xpn hafal 4 hafazan
hehehehe

ok la.. bye2..
syg, cpat  where your promise...
~SALAM~
Nota Kaki Arisyah = CONGRATS HARIMAU MALAYA
~ Ejan ♥ Eizny 4 ever~

JADUAL PENERBANGAN MAJLIS DI MIRI PADA 19/11/2011(MALAM MINGGU).

Time = Thursday, November 17 at 7:00pm - November 21 at 9:30pm

Location =  MIRI SARAWAK.


More Info = SALAM KEPADA SEMUA:

PENEMPAHAN KAPAL TERBANG DI BAHAGI KEPADA 2 KUMPULAN.. A DAN B.
KUMPULAN A.

JAAFAR BIN MD.DOM *paktam*

ROSNANI BTE KELING *mak tam*

NURFAREHA BTE JAAFAR *sis eha ku syg*

MUHAMAD AMRIE BIN JAAFAR *adik *

MUHAMMAD AZHAR BIN JAAFAR *adik*

OTHMAN BIN SAIN

MOHD SAFIZY BIN MOHD

ANUAR BIN MOHAMMAD

RAZALI BIN JAAFAR *PENGANTIN LELAKI ;D*



KUMPULAN B



MOHD BIN SHAIK HAMID *my father*

ROSAHAH BTE HJ NORDIN *my mother*

HAFIZUDIN BIN MOHD *my bro*

NUR ARIBAH BTE MOHD *me!!*

A.RAHMAN BIN JAAFAR *my bro*

NURZURAIDA BIN OTHMAN *sis in law*

MUHAMMAD AIDIL BIN A.RAHMAN *ank buah*

ANNUR DAHLIA BTE A.RAHMAN *ank buah*

*PENERBANGAN BAGI KUMPULAN A SUDAH DITEMPAH UNTUK PERJALANAN PERGI DAN BALIK.

TARIKH:

- 17/11/2011 = 7.15 PM' =DARI ((LCCT ke MIRI))(KHAMIS MALAM))

- 21/11/2011 = 9.55 PM =DARI ((MIRI ke LCCT))((ISNIN MALAM))

*PENERBANGAN BAGI KUMPULAN B SUDAH DITEMPAH UNTUK PERJALANAN PERGI SAHAJA DAN PERJALANAN BALIK AKAN DITETAPKAN KEMUDIAN DISEBABKAN HAL2 TERTENTU.

TARIKH:

- 17/11/2011 = 7.15 PM = DARI ((LCCT ke MIRI)) ((KHAMIS MALAM)).

*SEGALA PERTANYAAN DAN CADANGAN BOLEHLAH DIUTARAKAN DARI SEGI PENGANGKUTAN DAN PEMOHONAN CUTI BERKERJA.

*SEGALA KESULITAN MASA PERNERBANGAN YANG DITENTUKA OLEH PIHAK BAKAL PENGANTIN LELAKI AMAT DI SESALI OLEH KERANA TERDAPAT MASALAH TEKNIKAL YANG TIDAK DAPAT DIELAKKAN.

*MAJLIS DI BAHAGIAN PENGANTIN WANITA DI ADAKAN PADA SABTU MALAM AHAD JAM 8.30PM.


Razali Jaafar
maaflah semua kita terpaksa datang awal sedikit dari majlis berlangsung...disebabkan tempahan penuh...(sediakan duit bebanyak dan mari kita bercuti....)pengankutan disediakan...hahhaha....
7 hours ago ·LikeUnlike

2 dia events iz
yeaaa best dapat g srwk hehehee
so bersiap sedia dgn MC ari jumaat n hari blk 2 hahahaha
i likeee
tp lagi best if abg ejan ade...
lagi2 seronok!!!
huhuhuuhuhu
abg ejan da taw iz nk g srwk..
dia tnye wat pe smua iz ckp kndri kawen blh pmpn kn abg jali nikah hehehe
dia ckp ok..
iz ckp boleh g x ? dia ckp prgi la yunk... :)
n iz ckp kan bst kalo abg ade.. huhu dia ckp heheh xpe.. ayg pergi ea..

look ade mse sehari 2 b4 knduri.. hehehehhe best2.;.
so sis.. kita snap pic byk2 ek!!
lappy cyg ni iz ase nak bawa.. heheheh
tgk dlu camne =D

ok la nk stdy buss.. ade test this friday..
kuiz math da settle hahaha aman hidup skit je ar
pastu ade test plak jumaat ni aduhhh

huhuhu bye2 smua.. nk rehat jap...
hehehe

~SALAM~
Nota Kaki Arisyah - ooo excited snguuh!!! ari ni agak mereng arr n sengal huhuh n sakit haty!
tp slmt cyg ku ade =D
~ Ejan ♥ Eizny 4 ever~

Tuesday, February 22, 2011

Kawen Awal

Bagaimana seorang pelajar tahun akhir universiti yang hampir bunuh diri kerana depresi (tekanan) setelah ditinggalkan kekasih mengubah kehidupannya 180 darjah menjadikannya insan yang paling bahagia di muka bumi ini dengan perkahwinan di usia awal. Berikut adalah coretan terus dari hati dan mata pena beliau.


*****

Saya berusia 21 tahun, dan sudah berkahwin. Masih muda bukan? Suami saya berusia 23 tahun. Juga masih muda. Kami berdua masih belajar. Jadi, mengapa berkahwin? Kalau ikut kata mak ayah, "Nak bagi bini makan apa? Pasir?"

Perjalanan cinta saya tidak mudah. Sebelum berkahwin, saya pernah teruk dikecewakan bekas kekasih. Dia minta masa 3 tahun dari tarikh kami 'declare', untuk bersedia untuk berkahwin. Hampir 3 tahun, saya ditinggalkan untuk perempuan lain. Kecewa? Sudah tentu. Jujur, saya hampir bunuh diri. Saya mengalami tekanan hidup sehingga tidak berhubung dengan dunia luar.

Tapi selepas itu baru saya sedar kehadiran suami saya yang sudah 4 tahun menunggu peluang. Pada mulanya, saya ingat sekadar 'cinta rebound', tetapi selepas 2 bulan berkenalan dan bercintan, suami saya melamar untuk berkahwin. Pada mulanya, saya ingat satu gurauan. Akhirnya si dia berani hubungi ayah saya dan minta izin untuk berkahwin kerana takut kehilangan saya lagi.

Ayah saya pun dahulu berkahwin ketika belajar; ketika beliau tahun 1 peringkat ijazah.

Suami saya pelajar perubatan tahun 3, dan saya cuma tinggal 2 bulan untuk mengakhiri pengajian. Ayah saya bersetuju memandangkan saya sudah kecewa, takut juga pisang berbuah dua kali. Akhirnya, kami berkahwin. Dengan mahar RM 200, sebentuk cincin emas, tiada hantaran, tiada majlis, kami bernikah.

Simple bukan? Kenapa perlu pening?

Kalau anda lelaki, anda mesti ingin berikan segala yang terbaik untuk bakal isteri anda.

Dan, kalau anda perempuan seperti saya, semestinya inginkan hantaran yang tinggi (lulusan ijazah sekarang, hantaran RM10K ke atas). Perlu tidak?

Maaf perempuan, kalau terasa. Saya bukan jual diri, saya tidak perlukan hantaran RM10-20K. Saya tidak letak harga untuk nilai diri sendiri dan harga cinta saya. Ini masalah kalau kita kahwin cara Melayu; bukan cara Islam.

Saya perempuan lulusan ijazah, saya ada tulang 4 kerat, dan saya boleh berusaha, kenapa perlu mengharap dengan lelaki? Suami bukan untuk dibebani, tapi untuk disenangi. Isteri bukan untuk dibeli, tapi untuk dikasihi.

Kos kahwin sekarang paling rendah pun RM20K serba serbi. Hantaran, majlis, belum baju, pelamin. Tapi cuba fikir, perlu tidak? Baju raya kan masih ada, cantik lagi. Kasut raya pun masih baru.

Kenapa perlu buat majlis di hotel, dewan orang ramai kan ada? Kalau rasa sangat mahal untuk katering, boleh upah orang masak, tinggal sediakan bahan dan peralatan. Bersanding tak perlu, buat penat badan duduk macam tunggul depan orang.

"Seganlah. Nanti orang kata apa."

"Isk, buat malu belajar tinggi-tinggi, tak dapat hantaran."

Hai, ni mentaliti Barat. Bagi yang beragama Islam, ingat rukun nikah.

Tanggungjawab selepas kahwin yang penting. Lebih baik duit sewa pelamin jadi duit persiapan untuk anak pertama. Prioritikan penggunaan duit anda. Kos bersalin bukan murah. Kalau di hospital kerajaan, paling kurang perlu ada RM400-500. Tapi di hospital swasta, minimum RM2000. Kos ada anak sangat tinggi sekarang.

Pernah cuba lihat harga setin susu bayi di pasar? Harga lampin pakai buang? Dan sekarang, anda masih terfikir pelamin itu penting? Ini tak kira duit nak beli kenderaan, beli rumah. Pening!!

Jadi jangan bebankan diri anda dengan majlis perkahwinan yang membazir dan tidak perlu.

Saya bahagia sekarang. Boleh keluar dengan suami tanpa rasa takut dan malu, disentuh lelaki bukan mahram. Dan suami saya tidak perlu takut saya diambil lelaki lain seperti dahulu. Apa semua yang pasangan bercinta lakukan, kini kami lakukan dengan halal. Dan kami boleh lakukan lebih dari itu, dengan halal. Tidak perlu risau. Kami aman dan bahagia. Saya dan suami masih bercinta. Masih belajar mengenal sesama sendiri. Dan percayalah, tak guna bercinta lama-lama.

Seganlah keluar dengan pasangan yang tidak halal untuk anda. Saya dan suami, masih seperti pasangan yang baru bercinta. Saya mampu tanggung hidup sendiri, kerja dan cari duit sendiri. Buat apa menyusahkan suami? Dan suami berusaha belajar bersungguh-sungguh (bagi pelajar perubatan, anda faham maksud saya), untuk mendapat keputusan yang cemerlang. Saya tahu ego lelaki tercabar, tetapi saya jujur cintakan suami saya. Saya tak ingin jadi beban, cukup asal dia berasa senang dengan saya.

Tidak perlu nafkah yang besar, semampu yang ada saya terima.

Bakal-bakal isteri sekalian, bersyukurlah dengan suami anda. Dan bakal-bakal suami sekalian, hargai isteri kamu. Terima kekurangan dan kelemahan pasangan anda. Persamaan membina keserasian, perbezaan itu melengkapkan.

Rezeki Tuhan ada di mana-mana. Jangan putus asa. Berkahwinlah! Semoga anda semua merasa tenang dan bahagia.

- Artikel iluvislam.com

Nota : Perkongsian di atas merupakan satu contoh bahawa perkahwinan di usia muda merupakan satu pilihan atau option yang ada bagi masyarakat kita. Walaubagaimanapun, keputusan mendirikan rumah tangga perlu dibuat dengan hikmah bergantung kepada keadaan pasangan masing-masing kerana kehidupan selepas bernikah adalah cabaran sebenar dan pastinya kita inginkan rumah tangga yang berkekalan sehingga akhir hayat.


"Dan antara tanda-tanda yang membuktikan kekuasaan-Nya dan rahmat-Nya bahawa Dia menciptkan untuk kamu (wahai kaum lelaki) isteri-isteri daripada jenis kamu sendiri, supaya kamu BERSENANG HATI dan hidup MESRA dengannya, dan dijadikan di antara kamu (suami isteri) perasaan KASIH SAYANG dan BELAS KASIHAN." (Surah Ar-Rum, 21)


Sumber = http://www.iluvislam.com/keluarga/perkahwinan/1068-jangan-takut-kahwin-awal.html
~ Ejan ♥ Eizny 4 ever~

Monday, February 21, 2011

Argggghhhhhhh

SALAM
ok nape iz menjerit ni??
arrrgghhh tension dow!!!
next week da mid term.. test 1 pn blom abis agy
ni da mid term
HADOOOIIIIII

MIGRAIN!!!!!
Haaaa tension terus
blank otak x taw nak buat camne
ingtkn mlm ni nk stdy math
bagi ingat balik sbb jumaat ade test
ni bila dgr next week da mid term terus blank otak
hadoi...
sungguh risau!
sungguh takut!!!

=/

yeeaaa kasut fav da dapat alek!!
*sbb tertinggal kat umah smlm hehe*
ni la kst yg  iz pakai 4 g kelas :)

sungguh selesa pakai kasut hawkeye!
seyesly i'am say
iam crazy of this shoes
bila g sogo 4 buy shoes
especially nk beli 4 g  stdy
iz akn g sini dulu..
tp kalo nk bergaya tgk dlu..
kalo kasut kat cni ade ciri2 yg iz
ase ok kalo bergaya especially bila g kenduri kawen
iz akn beli kalo x.. iz akn cari jenama laen
bknlah jenama mahal sgt pn
juz carlo rino ke.. larrie ke
haa larrie pn iz ske gak =)

ase nak beli kasut
ade sape2 nk belanje sy? hehehe

ok ari ni adik angkat izni
muhammad nazrin da wat fb!
n dia add iz. ingt stalkr mane ar ni
uper2nye
adik ak yg mereng!!!
hahhaha
bengong ar dik
=p
btw dia ni fanatik gila ngan dk.sheikh muzafar...
huhuhu
ni la dia adik angkat izni yg mereng!! hehehehee
sory ea adik!

td mase mama n abh bg kasut iz tnjuk ank kcng kt asrama iz
pastu abh tertekan lebe2.. terus kuor muka abg ejan

mama terus ckp nk tgk
pastu dia ckp anak jawa hehe
hahahah.. ktorg gelak je ar..
terus iz ckp ala.. kita pn jawa gak.. BUGIS lagi dok
hehehe
terus lagy gelak.=P


iz bgtaw kt abg ejan dia ckp
hah? aduhh segannya
hehehe
akhirnya parents iz da taw camne abg ejan hehhe
bio lmbt tahu dr cpat2 tahu last2 hbgn x bertahan
tol x. hehehhe

ok la iz nk kuo
nk stdy math
harap stdy la hehehe
kena nur aribah izni!!!
=)
cayang cpt la balik... miss you so much..


~SALAM~
Nota Kaki Arisyah- need a tyme 2 release my tension!!!! miss him badly!

~ Ejan ♥ Eizny 4 ever~

Saturday, February 19, 2011

like



Salam
i like this song!
~ Ejan ♥ Eizny 4 ever~

Ceciter... =p


Salam
haaa pelik nape tbe2 ade lagu ni??
hehhe iz da lame x dgr lagu ni.. iz suke lagu ni
ok iz bwu dgr lagu ni dr surau coz ade kenduri kawen kat surau ari ni

ok smlm iz blk kul 1...
blk ngan mmber izni.. saje je hehe
n then sampai kat Bandaraya*sogo* pkul 1.30 lebe kurang x ingt plak.
n then terus ke tngkat n1; n tgk kasut n baju.
perghhhh!!!! ase nka beli dow..
especially kasut la kan
da cucuk duet da..
pas2 terus naek tngkt 6..food court dia..
lepak sane.. on9 gune wireless Secret Recipe..
heheehheheh

lepas 2 dok bersembg2 ngan abg senior mase form 6 dlu..
wlpn mase kat sekolah dlu iz djadikan buli..
tp kitrg still cntct.
name dia abg raj.
iz ngadu ar kat dia.. ape yg hamba allah 2 buat kat iz
dia ckp.. xper dik.. adik skrg jage bf adik baek2 dr dia 2..
kawan baek konon tp cury bf org ape hal..
n then dia kim salm kat abg ejan
hehehe

ok iz HAPPY sgt2
alhamdulillah abg ejan dapt keja kat tmpt lame dia..
xde la dia perlu berulanmg alik dr BP-MUOR
hehehehe syg keje baek2 taw.. xpe wlpn x same ngan am..
hehehehe
misss you syg..
isnin ni dia da strt keje..
ALHAMDULILLAH..
hope lpas ni kwangan dia ok

*ayg nak agy pic taw!!!*

ok la.. iz nk kuo ni
iz nk siap2.. nak g wedng kat surau 2...
iz g ngan czn iz.. diorg dtg smalm..
ehehehhe

Next week da mule test2...\
tp mslhnye/
MATH N BUSS clash hari n mase..
ntahla x taw nk wat camne..
huhuhuh
sabor je la..
:)

ok la nk kuo... bye2
~SALAM~
Nota Kaki Arisyah- keje baek2 ea syg/...nak siapkn assgmnt CTU ari ni jgak!

~ Ejan ♥ Eizny 4 ever~

Wednesday, February 16, 2011

The priceless memory

Salam..
sumpah iz ckp
bila iz dgr lagu Sayang Kinabalu
fikiran iz terus ke kenangan PLKN
sedey, hiba,seronok.,. smua terbayang di depan mata
teringat cam ne kitorg kena denda kena dtg awal selama seminggu
handphone hanya dapat seminggu 2 ari je dapt pegang..
makan bersama2..
Ya Allah.. kenangan semua nye
hukhuk
sedeynye..
rindu sgt2 kat diorg
especially Skuad Bravo @ Hambali..

last words 2 say b4 i continue my work/ i go 2 sleep

THE PLKN MEMORY IS ALWAYS IN MY MIND..
IT IS THE PRICELESS MEMORY..

1 HASRAT..I SEMANGAT 1 TEKAD
PROGRAM LATIHAN KHIDMAT NEGARA
=)

Insyaallah iz try cari pic plln n iz mskkn hehe. :)

~SALAM~
Nota Kaki Arisyah- Rindu acik ku mse di plkn dlu.. :)
~ Ejan ♥ Eizny 4 ever~

YEEEAAAAAAAA!!!

SALAM
WEEE lega haty dow!!
Presentation group iz...
da ABIS!!!!!
yeaaaa...
wlpn iz n mai ase ari ni HARI SERABUT KAMI
kami ttp wat.. lntk la da nk wat camne..
ari ni tudung nk wat hal..
huhuhu

ustaz da kenal name iz..
kumpulan ARIBAH..da sedia ?
da ckp ahli kmpln?
hehehehe;

\iz hnye ckp cukup ustaz n senyum
gila ar da ar kena wat presentation dpn kelas;*xkn blkg kan?? hehe*
pastu cmpur kelas.. dr sec 1- sec 6
sbb ni KOKO.
hehehe
alhamdulillah.. segala selesai
abis je wat prsentation ustaz x de kate byk pn...
dia terus iz buka slide hbgn mnsia sesama manusia
sbb akhlak sesama manusia terbahagi kep 7
iaitu

Akhlak dengan Rasulullah
Akhlak dengan ibubapa ~ Ejan ♥ Eizny 4 ever~
Akhlak dengan guru
Akhlak kepada jiran
Akhlak suami isteri
Akhlak dengan anak-anak
Akhlak dengan kaum kerabat

n then ustz suh kami buat 7 kmpln.
setiap kmpn kena bncg tajuk yg ustza da bg stiap kmpn
kmpln iz dpt tajuk yg terakhir.
hehehe

Jane N fiza.. :)
salah 1 mmber group bncd tajuk.. hihihi

rasa lega dow otak..
xde serabut pk abt prsentation ni
jus srabut pk assgmnt CTU
huhhu
harap mai cpt2 cari info2
huhuhuh

ok la. iz ade keja nak wat skit
t ape2 iz update agy ea..

Mane la syg ak ni!!!

~SALAM~
Nota Kaki Arisyah - misssss you so much syg.... wlpn cyg x encem*ni cyg ckp kan*
syg ttp hensem n manis di haty syg..
Thanx you dear..
miss you !!
ape yg iz ck

♥ I'am Bad gurl...but he still ♥

SALAM
pelik tgk tittle iz?
yesss i'am bad gurl.. iz x hargai ape yg ade..
YA ALLAH. kejamnye iz
ok iz cter keadaan sebenar..
iz ade wat skndl ngan mamat laen.
WHAT??? WTH iz!!! WHY??

yaa.. itu persoalan korang kan?
ape yg iz taw..
kejadian 2 berlaku tanpa di rancang..
iz diduga bergitu hebat bab haty sejak minggu lepas..
dan alhamdulillah..
malam ni.. iz dan abg ejan da kembali baek..
sape yg x kecewa kan org kita syg wat begitu terhadap kita..
itu abg ejan ase..
n iz penah ase semua 2...
coz abg ejan penah wat cam 2 kat iz..
mungkin ini balasan terhadap abg ejan.. waallahualam..
IZ KO BOSAN KE?
YA ALLAH.. X ...IZ X PENAH BOSAN NGAN ABG EJAN OK!
jgn tnye agy solan cam 2.. cepuk kang mulut 2 bwu taw!
ok.. maybe sebab iz x thn kalo every week mesty ade je dia nk bebel..nk bisng2

lepas dia taw iz ade cam 2..
ok camne leh tahu 2.. mmg x pyh tnye.. coz i x rety nak tpu2 org yg iz syg..
especially my cayang

mse taw 2
abg ejan marah.. ngamuk2 smua..
tp iz ckp bg iz mase tenangkn fikiran..
abg muhasabah diri nape ayg buat mcam ni
.... td dia msg.. dia ckp..
Salam..awk sy minx maaf..sy xtaw nape sy nk mrh.. sy tkt hlg awk..sy syg awk sgt2..
sy xley trima ad owg ln antra kita =)
* so sweet!!*
Ya Allah tyme 2... terdetik haty iz..ya allah jahatnye ak..\nape ak buat camni>>
bodonye kau izni!!!
=(

n alhamdullah td kitorg bersembg.. wlpn kwan dia *am* wat iz menangis td!!
menangis yang betol2 menangis..bkn sekadar kuar air mata
tapi complete ngan teresak2...*adeii malunye huhu*
tp iz x kesah ngan abg ejan.. dia taw haty iz..
tp dia jarang dgr iz teresak.. i think this is 2nd tyme huhu
am. kaw mmg kuang asam kepng kan!!!!
mse iz nangis
dia ckp ngan am.. ko ni boleh bersabar boleh x.. mane sifat kaw dlu. aduhh
hehehhe pdn muke kaw am!!! heheheh
dia pujuk iz. manis sungguh suara dia pujuk iz..  ♥
gatalll eaaa bila da baek. hhahaha mane ade
dia jarang ok pujuk iz ...
coz dia  x pndai.. 2 dia ckp arr
padahal dia pandai!!! ngade2 huhhuh

ok wlpn ade yg suh iz putus ngan abg ejan
iz ase x leh.. sbb dia adelah segalnya bagi iz..
dia pewarna hidup iz..
dia la bakal laki iz..
i want it!


abg.. ingat janji ek..
ayang nak dslr...nk pic *bwu bg 2 je..i want more ok*
=D
*he promise 2 me...want 2 buy it hehehe*
mule2 dia xnk beli.. tp skrg dia janji nk belikan hehhhe
iz minx dia hadiahkn iz 4 hntrn nanty tp da ckp xpe t abg belikan ek.
heheheh thanx dearrr

 to abg..♥
ayang syg abg sgt2.....
ayang rindu abg..
ayg rindu suara abg..
pleasa syg.. jgn bg ayg tension2 agy ...
ayang mohon dgn abang,
kta kmpl duet cpat2... n then nikah ek..!!!
xnk da dugaan cam ni...huhuhu
ayg syg abg... ayg ♥ abg smpai hujung nyawa ayg..
ayg xkn buat agy cam 2....
ini yg ayg nak.. abg PERTAHANKAN hubungan kita..
n you have berjaya did this.. congrate dearrr!!!!!!
abg taw haty keck ayg ni.. abg paham ayg.. ayg senang comunicate dgn abg..\
I'AM SO SORY SYG.. 4 B A BAD GURL THIS WEEK N LAST WEEK

~SALAM~
Nota Kaki Arisyah = maafkn ayang abg... thanx da mule berubah ...
2 kwn2..maaf iz jadi jahat minggu lepas..
=(
doakn iz and abg ejan pat2 dirkn masjid..mayb xde ar org gnggu daa
=D

~ Ejan ♥ Eizny 4 ever~

Tuesday, February 15, 2011

LOVE IT!

One nonmuslim guy ask muslim guy "Why muslim womens covering their body and hair by the hijab?" The muslim guy then just take two sweets and open the cover one of the sweet and then throw it into dust and he said "which one you want to take?" the nonmuslim then take then covered one. Then the muslim guy said "Thats how we prefer to choose our women and how Islam care them"....nice~


From Statement my Cousin.. =)
i like it Mamat *Muhammad Asrol*

 
~ Ejan ♥ Eizny 4 ever~

Monday, February 14, 2011

♥ Bisikan Cinta ♥

Ya Rasulullah
Salam buatmu wahai kekasih Allah
Kami sentiase mengingati mu
Wahai penghulu Ambia

Ya Rasulullah
Kini tibalah detik yang bersejarah
Hari kelahiranmu yang di tunggu
Detik gemilang

Seluruh alam bergembira
Dengan kedatangan dirimu
Bagaikan rembulan mengembang
Membawa cahaya yang terang
Hapuslah segala kejahilan
Musnahkan segala kezaliman

Ya Rasulullah Ya Habibullah

Sejarah perjuanganmu
Diingat dikenang kembali
Dijadikan contoh tauladan
Di dalam mengharungi Kehidupan

Tabahna dirimu Ya Rasul
Menempuhi dugaan Tuhan
Biarpun diacaci difitnah
Semangatmu terus menyala
Akhirnya membawa kecermelangan
Akhirnya membawa kemenangan

Ya Rasulullah... Kekasih Allah..
Ketiadaan dan Kehilanganmu sentiase di rasa
Sehinggalah zaman ini
Kami merinduimu
Ya Rasulullah

~ Ejan ♥ Eizny 4 ever~

14 Feb Vs 12 RABIULAWAL

Salam
this tajuk salah satu artikel yg iz dpt
n i wanht 2 share with all of you.
enjoy!

Mengejar cinta manusia,
Kau lupakan cinta Baginda
Begitu menghargai pemberian si dia
Dan kau abaikan tnggalan Baginda
Terukir indah susun kata buatnya
Masih lalai berselawat untuk
JUNJUNGAN MULAI

Adakah cinta yang sedang kau nikmati merupakan
CINTA SEJATI?

segalanya tentang haty

from- Biro Keagamaan & Kerohanian Desasiswi KPTM KL

SELAMAT MENYAMBUT MAULIDUR RASUL



~SALAM~
Nota Kaki Ariysah - buat diriku, kekasihku dan rakan-rakan semua ku...
~ Ejan ♥ Eizny 4 ever~

Aku MELUAT ngan kaw GUARD!!!

Salam
memandangkn esok cuty so..
iz dpt la update blog iz  huhu
maaf ea lame x update
btw.. ari ni mmg agak. eh salah bkn agak agy
mmg BENGANG ngan guard bwah 2
da ar nak ramah x tentu pasal..ee pleasee geli dow!
btw nape iz ngamuk2 ni?
ok xde la. geram tbe2 kita kena plak kn
b4 this ramai je buat
dia bkn taw.. sbb dia bdk baru kat cni
eeee tlg la wei pleasee PEKA kepada RULE asrama yg bru ok!!
awak t GUARD asrama ni so please be aleart!
suke2 dia suh iz juz tuls je kad kuning 2 tnpa tndatgn warden
hello sekrg rules da tukar kembali ke rules yg lame
so please la ok
dont b a foolish person!
dia nk marah2 ckp pasal peraturan ambik kad kuning 2l. hello da ar x jd blk ari ni xkn ak nk ambik smlm..
cam plak ak taw ak x jd blk ari ni kan
aduhhh kalo ak taw da lame ak ambik kad 2.. bkn nye ak nk jdkan kad 2 perkasam!!
eee pleaseee
seyesly td mmg iz sound dia.. abg guard buat ape je., duduk.. hbkn penat pn sy ni penat so cpat ar sign n give me the card!
tyme 2 mmg sumpah hilang hormat daa
nak cari gado ngan ak plak pahal?
ak penat2 blk kolej ko nk memekak cam hape.. eeeiiii ase nak hempuk je dia ngan buku FAR yg tebal 2..

ggggggrrrrrrrrrrrrrrrr sumpah geram +nyampah+ect3
now i need 2 calm my self first..
ni dok dgr surah Yassin.. tenang ar gak haty ni...\huh...
k t iz update agy ok
~SALAM~
Nota Kaki Arisyah - jgn nak bajet boleh x?? daaa meluat ngan kaw do!


~ Ejan ♥ Eizny 4 ever~

what the answer

Salam
wahh pagy2 da on9... huhu kalo ari biase iz xde nye nak oonline2 ni
ni smua sebb SPA..
kate 14 FEB 2011... tp xde agy jwpn dia.. *btol ok thn 2011 heheh*
xper2 kul 8 t strt tgk lagi skali huhu
maaf sgt2 iz da lame x update blog..
iz ase cam kekurangan idea.. + bz sgt2..
assigmnt tgh tnggu hari je nk siapkn..
huhuh
btw...smlm adalah yg bhagia buat iz...
knape?? adlh tp juz iz nk kongsi kat cni yang iz ase bahagia smlm
smpai kaki sakit2 la hehehhe
lenguh huhu

Ari ni kelas iz strt kul 10.
abis kelas kul 5..
hope ngam2 la kul 5 xde la lect 2 nk anjakkn smpai kul 6,,
lomah badan oiii
huhhuh

oo sungguh rindu same itu orang heheheh
~SALAM~
Nota Kaki Arisyah : =)
~ Ejan ♥ Eizny 4 ever~

Saturday, February 12, 2011

Beggining. =D

Salam smua..
so sory da lme x update blog.
ase sgt2 lame ok huhu
ok seyesly sgt bngang ni..
huh nape plak ni awal2 enry da bongang2 cik mek oi..
cuba mu goyak ngan kawe..
hahhaa
ye ar iz x ingt camne ntah xde connection ngan wireless kat umah ni
aduhh sunggh 10sion gila td
akbat 10sion..
iz tdo
hahahhaa
ye ar bape ari tdo lewat oo
huhu
ok la.. iz nk try tdo ni.
esok iz akn update bwu ok
insyallah
miss you guys =)

~SALAM~
Nota Kaki Arisyah - miss him very2 much!

~ Ejan ♥ Eizny 4 ever~

Tuesday, February 8, 2011

2 kawan2 kat shout box!!! ^ - ^

Salam
2 all yg dok jerit2 kat shout box iz
iz minx maaf byk2 taw
iz x dpt nk berjoget kat blog kowg thiss week
insyallah bila iz blk umah nanty
iz dtg berjoget ke blog kowg ek...
sory sgt2 taw
iz agak bz...
next week iz da mule test..
so ni dok bz2 nk wat shrot note
kalo ade pn en3 bawu 2..
iz cury2 mase je 2
kalo iz ade masa lapang t iz dtg blog kowg ea..
aduhh
ase bersalah plak ngan kowg2
sory ea kawan2 blog
harap kita kawan agy
=)

~SALAM~
Nota Kaki Arisyah - aduhhh perot sakit agy...=(
 rindu kat syg sgt2 mase cam ni
~ Ejan ♥ Eizny 4 ever~

GEGAR 1,000 BLOG OLEH BEN ASHAARI

Jom kita pakat kumpul 1000 blog.....sempat tak aku ni??


 
Nak join??

Klik banner kat atas


SAYA SOKONG DUNIA BLOG dan SAYA SUKA KERANA SAYA MINAT MENULIS DAN MEMBACA BLOG ! ANDA BAGAIMANA ??

 
Due:

8 Feb, 6 ptg....

~ Ejan ♥ Eizny 4 ever~

Monday, February 7, 2011

Coklat Kahwin ^_^

SALAM
i like this blog so much..
see it by your self yaaa !!!


~SALAM~
Nota Kaki Arisyah - =D
~ Ejan ♥ Eizny 4 ever~

Sunday, February 6, 2011

Story Bape ari pnye ek???

Salam
aiiii waa da lame x update blog ni huhu
ok seyesly teramat rindu
ingt smlm nk la ypdate blog tp yg adoo..
ngtk gila!
so i've decided 2 update today
ingt nk update ptg td tp haha
t iz cter ok.
akn byk gmbo2 yg di upload kan ea =D
btw ari rabu 2 iz dpt angpaw dr jiran iz..
limau jgn dikate 2 kotak iz dpt
hahahhahah
ANG POW KU!!!

ok ari rabu malam kan iz blk kmpg
seyesly amat menyenangkan!
all my tension?
HILANG!!!!!!!
Yaaa i like it
2 ar iz suke bila blk kmpg.
iz bertolak dr umah kul 12..smpai sane kul 2 pagy
da biase da kuar waktu cam2
nape lmbt ?ok sbb abg izni blk keja lmbt mmg berangin la gak ngan dia huhu


My Home Sweet Home @ Muor *Serom2 _Sg. Mati*

Ni plalk tngga yg iz mesty duduk..tngga umah lame ni
mmg best..ase tenang duduk ats tngga ni =)
*IZ DA MULE RINDU MY KMPG!!=(*

Parit yg mse kecik2 slalu terjun!! hahaa
jernih air dia agy but tyme ni air bwu ade *ari jumaat*
perghh ganas wei ko ni iz!!
hehehe haa bwu taw kan

hehe ari khamis 2 ape agy.
iz mule la nk on9 da baw alappy bagai sbb ade keja nak kena wat .
tp BB maxis susah dpt line
mmg da lame taw. dpt2 line. tp stkt nk tgk emel, wat keja. tgk status kwn2 kat fb leh la.
tp nk comnnt nk ym, nk update blog mmmg amat payah~!
hope org maxis improve agy ea BB awak smua dia bhagia ledang*sg. mati*
ari khms 2 air xde.
hmpih sungguh!
termasuk abg ejan umah sewa dia pn xde air..
huhuhu
slmt ade wat air emergency
guna air 2 ar nk mandi bagai hahaha
org jbtn air tutup tangki berperingkat2..
sbb banjir ni kan
huhuhuh kecian nasib orang johor. =j
ok adkh iz balik kmpg dpt makan ape yg iz nk?
yeeaaaaa i get what i want!
MEE bndng, Kupang bakar cili, Apam balik n Asam pedas
*sory xdpt snap pic asam pedas sbb lapo gila heheheh*

Ni la kupang bakar cili nyam sdap!!

MEE BANDUNG _MUOR!!!
bykkn dlm pngn iz? hehe
mule2 pk x abis tp sbb lame x mkn abis 1 pngan licin wa ckp same lu!!
hahahaha

abg ejan ngelat ari iz blik kmpg dia mkn mee bndg n ckp sedap yang!!
\eeeee sungguh geram itu mase hahaha
mee bndg ni iz beli kt smpg ke umah sewa abg ejan

kedai apam balik yg sedap
kdai ni kat sblh kedai lajat tukang jahit *Org muo taw la ni*
 kt tgh bndo

eh sape bdk comel ni>? hahah
pasan ar ko iz!!!!

Hari ni plak amat memenatkan
sbb iz kena sakit perot huhu ni bwu lega skit2
minum air 100+  1 tin setngah. n makan ubat sakit perot
*doc suh minum air ni kalo sakit dia ckp 4 tin tp iz beli 2 je huhu*
kul 12 iz da gerak ke KUANG adik angkat abh izni anak dia kawen
akak 2 mmg cntk! hehe laki dia askar hehehe

Pelamin kat Kuang

n then after knduri 2 ktorg g Pantai Remis.

I like Ocean very2 much!
weee amat menyenangkan hehe
dpt gak tgk pntai weii
hahahahha best! I LIKE IT!!!
eh3 bkn smpai ctu je taw cter ari ni
ok iz smpai umah dlm kul 6.30
kul 8 iz gerak g msdj wliayah ade kenduri kawen kat sane
pkul 10 bwu balik n amt penat ok
huhhuhu
btw.. td kan mase kat kenduri kawen ank adik angkt abh .. ade org cube nk ngorat izni
hahahaha dia ni askar
iz ckp la.. kalo awak nk ngorat sy.. awak tunggu pngkat awak Pegawai Waren II
hahaha dia pastu gelak ckp aduhh sy da tua ar tyme 2..
iz ckp ade saye kesah ke hahaha
nape pegawai waren II?
sbb 2 la pngkat yg abh izni pencen mse iz umo 2 thn.
huhu terpakse tolak twrn pngkt laen sbb kalo terima kena g SRWK n tyme 2 atok mak izni sakit.so nak x nk kena lepaskn huhhu

ok esok da ari ahad..
alaaaa.. x puas weii bercuty!!
huhuhuh
esok malam iz bwu balik asrama.. malas la nk balik petang2 hehehe
boleh plak cam 2 kan
tp tgk dlu keadaan kalo rajin nk blik awal. balik la. kalo x hua3
Malam le gamaknya

 
ok abg ejan smlm dia xcdent.
risau haty iz bila dia ckp cma 2
]tp alhmdulallh xde la teruk tp kaki dia je luke2.. byk plak 2 berdarah2 aduhh abg ni
dia nk ngelak moto.. lalu dia pn terbabas lngar tembok jalan.. asihh slmt x teruk wlpn
iz ckp ngan dia. sure kaki abg cam peta dunia sekrg ni
dia gelak je ar hahaha
saje ckp cam 2 coz nk bg dia hilang jap sakit kt kaki dia 2 huhuhu
syg jge diri baek2 ea.. t da beli C3 send gmbo byk2 ea..
rindu abg sgt3!!!!
msg n call x penah lepas dah skrg
sory ea my dear hal ari 2..
ayg syg abg sgt3!

ok la.. iz ase smpai cni je coretan iz kali ni
esok bertmbh agy 1 back pack iz
back pack lappy iz plak hahaha
tadaaaa ni ar my lappy backpack
skrg iz ade 2 backpck hitam, i beg baju wane hitam jgak n handbeg? slmt wane baby pink hahahahha

ok la teramat ngtk da ni da kul 2 pagi
bye smua.. insyallh iz update agy ea
sory 2 all yg blogwalking blog iz..
bila iz ade mase nanty iz berjoget ke blog kowg plak.
ehehhehe  *berjoget 2!!*

~SALAM~
Nota Kaki Arisyah - aku cinta padamu.. aku sayang padamu seorng.
jage diri baek2 ea my dear
~ Ejan ♥ Eizny 4 ever~
love this pic!
Rngnkn blog shout box tepi lmbg UITM