♥ Usia Blog ♥

Daisypath Anniversary tickers

♥ Sahabat Izni ♥

Wednesday, April 7, 2010

Di Jauhi Dr Maksiat

Salam
aq ari ni nak ckp pasal BUAH NENAS..
aq suke gla mkn buah nenas... kalo time raye..mmg kueh ni akn aq mkan dlu hehehe...nyam3
tp msti ade kebaikan n keburukan buah nenas ni kn..
tol x..so..i want 2 share

Nanas ni sejenis buah tropika yang dikenali dengan nama saintifiknya Ananas cosomos berasal dari keluarga Bromeliaceae  (mcm manusia la plak kan...ade keluarga..huhu )

Kebaikan Buah Nenas
# untuk orang yang mempunyai masalah tulang ( termasuk osteoporosis )
#masaalh sembelit,serta dapat melangsingkan badan....percaya atu tidak?
#Penawar Penyakit Batu Karang

#mengandungi kandungam gula yang tinggi serta kaya dengan vitamin A, B dan C.
#boleh mengatasi kekeringan dibahagian bibir dan kulit muka.
#Nanas merupakan ramuan penting dalam rawatan tradisional. Ia melancarkan perjalanan haid (mmg aq akn cari bla tgh 'cuty2 malaysia pn) serta berkesan mengatasi masalah-masalah pencernaan, pundi kencing, cacing dan kelesuan badan. #Ia juga merupakan penawar yang penting bagi mengatasi penyakit batu karang. Amalan meminum jus nanas terbukti berkesan untuk mengatasi masalah kencing tidak lawas kerana kandungan enzimnya yang tinggi


Efect samping ….
#ia juga boleh meningkatkan gula pada darah…
#kalo org yang tgh mengandung ia dapat mengugurkan kandungan..

(emm mksdnya kalo ank dara yg telah terlanjur msti diorg akn makan nenas byk2 kan..erm.mkn byk le mslh ni nmpknyer..)

ok aq nk ckp pasal dpt gugurkan ank..ni pndpt aq la ek.
bkn ke ade 1 cter kat ASTRO RIA ...ni cter mase raya...
yg ade seorg permpuan ni..da terlanjur ngan kekasih nyer...
dia mkn byk nenas konon 4 gugurkan ank 2 laa...tp last2 x gugur pn...lahir dgn penuh sifat agy... huhuhu...tp ank 2 dbenci oleh ibunya n ibunya x mengaku pn yg dia adelah ibu laki 2..
dia suh mak dia yg jd ibu laky 2..tp last2 kuase ALLAH...laki 2 tahu sape ibu dia sebenar..dan dia kecewa..tp dia ttp maafkn ibunyer i2
*aq ckp laky sbb time 2 dak laki 2 da 20 an..hehhe so xkn nk pngl bdk kan..hehehe *

ape2 pn ni kan semua kuase ALLAH S.W.T

ape2 pn..aq arap hubungan aq dan abg ejan di jauhi dr gejale maksiat yg teruk ni...AMIN

OK LA..juz ni jer aq nk shre...hehe
~Salam~
 p/s = sayang sgt3 kat cyg...ayg x kn lepaskn abg agy..ckup kenangan dlu2 kan sayang...sayang abgg...



BTW POST NI XDE NK
KATE SAPE2 TAW...SBB AQ HNYE TULIS APE YG AQ ASE...TAKOT ADE TERASE KE APER..SORYY LA EK KAWAN2 KU... =D
Blogger Templates

No comments:

Rngnkn blog shout box tepi lmbg UITM